Jak zorganizować konferencję biznesową?

Konferencje biznesowe stały się w ostatnim czasie bardzo popularnym trendem w biznesie. Udział w nich traktowany jest przez wielu właścicieli firmy nie tylko jako sposób na zdobywanie wiedzy, poznawanie innowacyjnych rozwiązań i wymianę doświadczeń, ale jest także elementem networkingu, który pozwala zawiązywać istotne znajomości, które owocują rozwojem firmy. Nie dziwi, więc że biznesmeni chętnie biorą udział w konferencjach, powstaje też coraz więcej firm zajmujących się ich organizacją. Nie każda konferencja zyskuje jednak uznanie w oczach biznesmenów. Od czego zależy jej sukces? Jak zorganizować konferencję, by cieszyła się ona zainteresowaniem?

 

  1. Wybierz dobry temat – w konferencjach chodzi o nawiązywanie kontaktów z innymi przedsiębiorcami, ale także o zdobywanie wiedzy. Jeśli chcemy, aby konferencja cieszyła się uznaniem należy wybrać dobry, interesujący i nośny temat. Uczestnicy po temacie będą także oceniali, jakie osoby mogą spotkać na tym wydarzeniu i czy chcą z nimi nawiązać kontakt.
  2. Znajdź ciekawych prelegentów – konferencja to także wiedza i doświadczenie przekazywane przez prelegentów jej uczestnikom, dlatego dla sukcesu całego przedsięwzięcia ważny jest wybór odpowiednich prelegentów, którzy są prawdziwymi ekspertami w swoich dziedzinach i których doświadczenie może bardzo zainteresować potencjalnych uczestników konferencji.
  3. Wybierz odpowiednie miejsce na konferencję – jeśli planujemy kilkudniową konferencję najlepszym wyborem lokalizacji będzie hotel z salą na konferencję. Jeśli ma to być wydarzenie skierowane do dyrektorów i prezesów firm powinno mieć ono odpowiednio wysoki standard. Dobrze także, jeśli ma ciekawą lokalizację, przykładem miejsca stworzonego z myślą o goszczeniu konferencji jest Grand Chotowa, miejsce zapewniające dużą aulę, odpowiednie nagłośnienie oraz technologie multimedialne. Wszystko to ma znaczenie podczas wyboru miejsca na konferencję. Jeśli nasi prelegenci planują wykorzystywać w swoich wystąpieniach: zdjęcia, filmy czy prezentacje należy dostarczyć im odpowiedniego sprzętu.
  4. Odpowiednio zareklamuj wydarzenie – nawet najlepiej zorganizowana i przygotowana konferencja z ciekawym tematem przewodnim i interesującymi prelegentami nie odniesie sukcesu, jeśli potencjalni uczestnicy nie będą wiedzieli o jej istnieniu. Dobra reklama i odpowiednio stworzona koncepcja całego wydarzenia z pewnością staną się jednym z istotnych elementów decydujących o sukcesie całego przedsięwzięcia.

 

Podsumowując jeśli chcemy stworzyć wydarzenie, które spotka się z dużym zainteresowaniem w środowisku biznesmenów należy zadbać o  hotel z salą na konferencję, odpowiednich i ciekawych prelegentów, interesujący i innowacyjny temat oraz dobrą reklamę całego wydarzenia. Te cztery czynniki w głównej mierze przyczyniają się do sukcesu wydarzeń skierowanych do ludzi przedsiębiorczych nawykłych do myślenia kategoriami – czy udział w konferencji mi się opłaci? Co mogę zyskać biorąc w niej udział? Jak wykorzystam to czego się dowiem i kogo poznam? Organizując i reklamując konferencję warto udzielić przedsiębiorcą odpowiedzi na te pytania.