Wpływ wyglądu biura na kreowanie wizerunku

Nowoczesne biuro to z jednej strony sposób na kreowania wizerunku: kontrahenci odwiedzający firmę, nabiorą przekonania, że dobrze się jej powodzi, jeśli zostaną zaproszeni do nowoczesnego biura. Takie biuro jest bowiem wizytówką firmy. Postrzeganie firmy przez pryzmat jej siedziby jest de facto ocenianiem po pozorach, lecz nawet jeśli tak jest, to czy warto ryzykować utratę klienta, tylko dlatego, że biuro nie było zbyt nowoczesne? Zatem jakie powinno być nowoczesne biuro, które przekona klientów, że warto zaufać firmie, które doskonale sobie radzi?

 

  1. Dobrze zlokalizowane – lokalizacja to jedne z warunków, tego by firma była postrzegana nowocześnie. Lokalizacja firmy zależy w dużej mierze od profilu jej działalności. Nikt nie spodziewa się, że zakład produkcyjny będzie zlokalizowany w centrum miasta. Z drugiej jednak strony jest wiele rodzajów działalności gospodarczej, w których lokalizacja w centrum będzie dobrze widziana. Wybierając miejsce dla siedziby swojej firmy warto zapoznać się z tekstem – wybór biura – lokalizacja.
  2. Nowocześnie urządzone – kolejnym elementem budowania wizerunku biura – a zatem wizytówki firmy, jest wystrój jego wnętrza. Wnętrza w takim miejscu powinny być oszczędne w formie, aby nie pochłaniały zbyt dużo kurzu, z drugiej strony powinny być eleganckie – reprezentacyjne, ale jednocześnie funkcjonalne – tak, by pracownikom dobrze się w nich przebywało. Współcześnie, aby zadbać o jak najlepszy wystrój biura większość firm zleca ich aranżację profesjonalistom.
  3. Nowoczesne technologie – jeśli firma prowadzi konferencje, spotkania czy prezentacje powinna być wyposażona w nowoczesny sprzęt umożliwiający sprawne przeprowadzenie takiej prezentacji. Obecność w biurze nowoczesnych technologii także pozytywnie świadczy o firmie.
  4. Miejsce do podejmowania gości – w biurze powinna być także wydzielona przestrzeń, w której można podjąć gości. Najczęściej jest to sala konferencyjna lub inne specjalnie przygotowane do podejmowania gości pomieszczenie.