Początek marketingu internetowego: strona www

Marketing internetowy to aktualnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu. Pozwala on dotrzeć do szerokiego grona odbiorców o ściśle określonym profilu. Przy stosunkowo niewielkich nakładać środków (w porównaniu na przykład z produkcją i emisją reklamy telewizyjnej) pozwala osiągnąć niezwykle zadowalające efekty. Daje także szereg narzędzi umożliwiających mierzenie efektów oraz analizę i ewentualną modyfikację podejmowanych działań, tak by osiągać jeszcze lepsze rezultaty. W internecie marketing można uprawiać na wiele sposobów, by jednak był on możliwy potrzebna jest dobrze zbudowana strona internetowa.

 

Projektowaniu stron internetowych w Krakowie, Warszawie, Szczecinie, Bydgoszczy i wielu innych miastach polski oddaje się wiele osób i firm. Jednak by strona spełniała swoje założenie oraz ułatwiała prowadzenie działań marketingowych powinna zostać zbudowana przez profesjonalistów. Projektowanie stron internetowych (Kraków, Wrocław czy Warszawa) nie polega, bowiem jedynie na stworzeniu szaty graficznej. To szereg elementów, które należy wziąć pod uwagę. Dobrze zbudowana strona może przynieść firmie wiele korzyści. O zaletach dobrze zbudowanej strony pisano w BrandBay

 

Dobra strona internetowa powinna:

  • Posiadać estetyczną i kreatywną grafikę – estetyka to coś, co przyciągnie klientów do strony i sprawi, że nie będą chcieli natychmiast jej opuścić. Natomiast kreatywny projekt pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i sprawi, że strona „będzie inna niż wszystkie”.
  • Być funkcjonalna i przejrzysta – łatwy interfejs, przejrzyste menu, intuicyjna nawigacja po stronie – to wszystko, czego oczekują użytkownicy. Jeśli zbyt dużo czasu będzie im zajmowało odszukanie informacji, to porzucą stronę i znajdą inną, na której o wiele szybciej dotrą do interesującej ich wiedzy.
  • Posiadać przyjemną kolorystykę – strony internetowe mają prezentować produkt oraz ofertę firmy, są one prezentowane na stronie www w postaci grafiki oraz tekstu. Strona powinna zostać tak zaprojektowana, by dobrze się ją czytało i by nie męczyła oczu. Jeśli klient musi się nazbyt wpatrywać w tekst by odróżnić litery od tła – opuści stronę.
  • Powinna posiadać wersję mobilną – aktualnie rośnie liczba użytkowników korzystających ze stron internetowych za pośrednictwem tabletów i smartfonów, brak wersji mobilnej uniemożliwi im dotarcie do interesujących treści. Strona, która nie jest responsywna nigdy nie zostanie też wysoko wypozycjonowana w wynikach wyszukiwania, Google daje bowiem pierwszeństwo stroną mobilnym.
  • Strona powinna posiadać metadane: title i description. Ma to znaczenie zarówno marketingowe, jak i dla pozycjonowania. Strony bez metadanych pozycjonują się gorzej. Poza tym jeśli użytkownik w wynikach wyszukiwania otrzyma wyłącznie link bez opisu strony, to prawdopodobnie w niego nie wejdzie, uznając, że witryna jest wątpliwej jakości. Opis strony jest widoczny zaraz pod linkiem do niej prowadzącej, powinien zachęcać użytkowników, by odwiedzili witrynę.